Dit jaar introduceren we met trots onze speciale roze sticker, met Miss Chiquita in haar nieuwe krachtige pose om het belang van borstkankerpreventie en vroege detectie te promoten. Ga met haar mee en laten we de boodschap samen verspreiden!
Preventie is de sleutel.
Kleine verandering, groot verschil: sluit je aan bij de beweging
Een kleine verandering kan een groot verschil maken in de strijd tegen borstkanker. Miss Chiquita geeft het goede voorbeeld en verandert haar opvallende houding in een houding waarbij ze een zelfonderzoek uitvoert. Deze nieuwe houding moedigt vrouwen aan om kleine gewoonten aan te nemen, zoals het plannen van regelmatige screenings en het aannemen van een gezonde levensstijl, die een groot verschil in hun leven kunnen maken.
Dit jaar nam De Cecco, een van de beroemdste Italiaanse pastamerken ter wereld, ook deel aan de beweging. De arenleester, hun bekende vrouwelijke icoon, besloot de uitnodiging van Miss Chiquita aan te nemen en haar houding te veranderen in die van een zelfonderzoek. In de campagne zien we de twee vrouwelijke pictogrammen naast elkaar in de nieuwe pose, die oproepen tot deelname en alle vrouwen aanmoedigen om zich te concentreren op preventie. Vergezel Miss Chiquita bij het verspreiden van deze cruciale boodschap over preventie en het belang van regelmatige controles!
Maak deel uit van de beweging en toon je steun op sociale media met de hashtag #SmallChangeBigDifference!
Unsere Rezepte
Feiten & Cijfers
Think Pink is de nationale borstkankerorganisatie die zich dagelijks inzet voor lotgenoten en wetenschappelijk onderzoek financiert. Zo kunnen borstkankerpatiënten rekenen op de best mogelijke zorg en behandeling, informatie en follow-up. In ons land wordt nog steeds 1 op 8 vrouwen getroffen door borstkanker, de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. Volgens de laatste cijfers kregen in 2022 11.302 mensen de diagnose, waarvan 11.192 vrouwen en 110 mannen. De overlevingskans op vijf jaar voor borstkankerpatiënten in België blijft elk jaar stijgen. Bewustmaking, preventie en gelijke toegang tot de zorg blijven essentieel in de strijd tegen de ziekte. In België krijgen alle vrouwen tussen 50 en 69 jaar om de twee jaar een uitnodiging voor een gratis mammografie.